Medarbetarintervju med Amanda Claesson

Vad gör du på Call4U?

Jag arbetar på vår kundserviceavdelning där vi hanterar exempelvis prenumerationer, fakturafrågor och beställningar inom olika projekt.

 

När började du som sommarjobbare på Call4U?

Jag började i september 2010 med att jobba lite extra efter skolan, första sommarjobbet på Call4U var sommaren 2011.

 

Vad lockade dig till att söka sommarjobb på Call4U?

Efter att ha jobbat extra ett antal månader efter skolan så kändes det som ett naturligt alternativ att söka sommarjobb på Call4U och få vidare utbildning inom tjänsten.

 

Vad är det som är så bra med att sommarjobba på Call4U?

Flexibiliteten och utvecklandet. Jag har varit på Call4U 7 somrar nu och möjligheten till personlig utveckling är stor. Under dessa somrar har jag fått lära mig allt om kundtjänst, fått flera utbildningar inom det och min roll och ansvar har vuxit succesivt viket jag tycker är väldigt roligt. I somras flyttade jag till Lund för att plugga och kunde kombinera att vara på kontoret i Ronneby med att jobba hemifrån i Lund utan problem, vilket underlättade enormt för mig.

 

Hur ser en arbetsdag ut för dig?

I kundtjänst är inget mejl eller samtal det andra likt, man vet aldrig vad det är för kund som väntar. Men alla dagar handlar om att göra sitt yttersta för att kunden ska bli nöjd och få hjälp.

 

Bästa med jobbet?

Att det är ett socialt jobb där man får prata med människor samt kollegorna 😊

_____________

Läs intervjuerna med våra andra tidigare sommarjobbare:

Amanda Claesson, kundtjänst

Amanda Claesson - Call4U
CALL4U CHAT