Medarbetarintervju med Johannes Thernström

Vad gör du på Call4U?

Jag arbetar på vår kundserviceavdelning för flera dagstidningar i Skåne bland annat för Sydsvenska Dagbladet och Helsingborgs Dagblad.

 

Hur länge har du arbetat på Call4U?

Jag har arbetat här sedan juni 2017.

 

När började du som sommarjobbare på Call4U?

Jag började sommarjobba här under sommaren 2017.

 

Vad lockade dig till att söka sommarjobb på Call4U?

Vad som lockade mig att söka sommarjobb här på Call4U var att det är ett jobb där man arbetar och utvecklar sina sociala kunskaper och kommunikation med andra människor. Samt att det är ett arbete där man kan utvecklas inom. Jag hade även hört en hel del positiva och intressanta referenser från vänner som hade eller arbetade på Call4U.

 

Vad är det som är så bra med att sommarjobba på Call4U?

Vad som är bra att sommarjobba på Call4U är att man får all den hjälp man behöver från trevliga kollegor för komma in i arbetet på bästa sätt. Man får även en mycket bra utbildning i början där man succesivt får komma in och utföra arbetsuppgifter. Det är ett väldigt utmanande och utvecklande sommarjobb där man arbetar med kommunikation med våra kunder. Jag är mycket intresserad av att bemöta och kommunicera med andra människor vilket detta är ett optimalt arbeta för. På arbetsplatsen har vi även en kaffemaskin som man får gärna använda och ta en kopp eller två när man vill det.

 

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?

Jag kommer till jobbet några minuter innan min arbetsdag börjar klockan 8.00 på morgonen och hälsar på mina kollegor och tar en kopp kaffe. Jag arbetar sedan från klockan 8.00 med att svara på samtal och mejl från våra kunder. Jag har lunch runt 12.00 tiden i vår matsal samt en rast på förmiddagen och en på eftermiddagen. Jag avslutar min arbetsdag klockan 16.30.

 

Bästa med jobbet?

Det bästa med jobbet är möjligheten att utvecklas och att arbeta med olika saker och områden. Det är ett jobb där man utvecklar sina sociala kompetenser eftersom det allra mesta i arbetet består av att man ska bemöta våra kunder och hjälpa dem på bästa sätt.

Men det absolut bästa med jobbet är alla supertrevliga och hjälpsamma kollegor och chefer som man alltid är välvilliga att hjälpa till om man har några frågor eller problem.

Johannes Thernström, kundtjänst

Johannes Thernström - Call4U
CALL4U CHAT