AI – automatiserade tjänster
Call4U är innovativa och använder sig av nya tekniska lösningar för att alltid ligga i framkant inom branschen. Vi anser att artificiell intelligens (AI) är framtiden inom en effektiviserad kundservice.
Redan idag blir AI och botar inom kundservice allt vanligare. Voice och chatbotar används bland annat för att öka tillgängligheten av kundservicen ,hålla öppet dygnet och utöka på flera språk. En bot kan även användas för att automatisera vanliga frågor och leda kunden genom en process eller styra kunden till den person som är bäst på en specifik fråga.
Fördelar med artificiell intelligens (AI)
Det finns många möjligheter och fördelar med artificiell intelligens (AI).
- Högre kundnöjdhet – AI är alltid tillgänglig. Kunden kan snabbt få hjälp dygnet runt, året om.
- Kostnadseffektivitet – AI minskar antalet ärenden till kundservice och bemanningen hos kundservice kan optimeras.
- Leveranssäkerhet – Risken för mänskliga fel exkluderas. AI agerar rationellt, inte känslomässigt.